domingo, 19 de mayo de 2013

CRONICA DE LA 1ª EDICIO.

El dia va arribar,molts dubtes de intentar fer-ho el millor posible,temps preparant el recorregut,
netejant-lo en molts trams pq tothom disfrutes el maxim dels paisatges, "enredant" a la familia
per fer els avituallaments,etc..son molts els petits detalls a tenir presents.

El matí el vaig ocupar fent les coques,preparant les capces pq no faltes cap cosa important...
un cop o vaig tenir avançat vaig anar a fer una volta per alliberar la ment i desconectar.
anant a col.locar la estalada a un lloc on m´ha vist creixer i e passat molts bons moments.

A la tarda-vespre quedo primer amb el meu germà i comentem la jugada,desprès anem al parking
on hi ha la sortida del ultra,al mateix temps arriben els meus pares.
Breus minuts i comencen a arribar els participants i la furgo de CREU ROJA, pel recapte dels
aliments...no som gaires però la intensió es molt bona per part de tots.
Parlem una mica,uns fen un cafè,altres un entrepà,hi ha nervis,il.lusió per recórrer les muntanyes.
La previsió meteorologica indicava pluges a intervals.tots anaven preparats amb impermeables...

Sortida del sub 24 hores a les 21:00 sense incidencies,tret d´alguna baixa d´ultima hora.
Guiats per Paco Robles i Manolo.

Un cop el sub 24 ha sortit preparem els cotxes per els avituallaments i ultims detalls...
Anem a sopar un parell de pizzes i em despedeixo del meu germà que fara el control AV1.

Escolto les primeres gotes de pluja,merda!! penso en el sub 24.On seran? anirant be de temps?

Preparo motxilla,penso si agafar o no els pantalons impermeables,finalment els deixo,si la previsió
es de pluja intermiten i temperatura minima 5-10 graus no faran falta....
Em despedeixo de la familia,peto de bona nit i surto cap altre cop el parking a esperar que arribin
els pares i la resta de participants.
Van arribant esglaonadament i em sona el móbil,son els voluntaris de creu roja que arribarant una
mica mes tard,tenen que atendre una urgencia..penso cap problema,decidim deixar-ho al costat
del cotxe dels pares i ells els hi donen...just ens preparem per fer la foto apareix la furgo.
La carreguem rápid i parlo una mica amb els voluntaris,els quals ens agraeixen l´esforç i ens
donen molts anims.

Sortida sub 20 hores amb les primeres gotes de pluja...

Comença l´aventura,anem fent camí tot xerrant animadament en grup els primers kms pisteros
i enfilem corriol a la serra,hi ha boira,no tenim gaire visibilitat,sort que em coneixò molt be el tram
i tots van darrera meu,soc el seu guía i em crea un estres afeguit.
La pluja va augmentant d´intensitat,vent,algun llamp i tro al fons,buff fa fred.
La ment pensa en la nit que ens espera!!!

Arribem al AV1, alla els meus pares han preparat un tendall per ficar una taula amb el pica-pica.
Som massa gent per un tros tant petit de refugi,em quedo fora, "primers son ells" no puc parlar
amb els pares, estan molls i fan el que poden amb un paraigües.
Continuem sota la pluja per enfilar-nos al Morral d´en Bens i cap el cim de la Mola...com mes
amunt mes intensa es la tormenta,els llamps cauen al damunt nostre,això no pinta be...
però se que esta marxant direció Sabadell,sempre marxa cap allí per les corrents d´aire.
 I el sub 24 esta per alla dalt patint de valent !!!
La gent comença a parlar, "marc jo o deixare al següent avituallament" en part els entenc,es
el punt mes próxim a Terrassa,els llamps acolloneixen,la previsió era incerta...
estar per alla dalt era una rifa...i pensar en estar 20 hores sota la pluja!!!

Em sona el movil; es en Paco,no hi ha molta cobertura pero aconseguim parlar,el sub 24
a plegat passat el AV2. tots tornen cap a la ciutat...de fet era el mes prudent. intento comentar
això al meu germà que esta al AV3,però no hi ha cobertura alla...fins que no arribi al AV2
on hi ha els pares no podre transmetre el misatge...bufff.

Comento que els sub24 han plegat tots, pensen el que em suposo i porto estona escoltant.
O deixarem al AV2,però abans toca un tram exposat als llamps,els prats del cim de la Mola.
Fem el tros caminant,en fila india,la boira impedeix veure el camí,tiro amunt.
   se on vaig però no si vaig be...
No em sona res,total tinc referencia a 2 metres nomes...trec el gps i es que ens em desviat uns
30 metres a la dreta!! girem tot pujant al cim. El grup s´ha dividit sense adonar-m´en.
Pero ¿on son la resta?
Nervis, poso el llum a máxima potencia per trencar la boira i que almenys els de baix tinguin la
 referencia de on som. Veig una llum,una altre,bien!!

La tormenta com ja anava observant s´allunya. Faltava una horeta pq despuntes el dia.
Un factor psicologic molt important que ens aquestes situacions difícils et fan tirar endavant.

Baixada sense incidencies cap el AV2.Trobo 4 llums que venen!! el sub 24? Fantasmes?
si son 4 integrants del sub24 que van a buscar el cotxe que tenen al Coll d´Estenalles.
Un cop parlem una mica de l´aventura,llamps aigua,etc...comentem també  plegar com els altres,
ens despedim i ens veiem al parking.

" el dia després coneixia que la máxima intensitat els va agafar just a dalt,els llamps els deixava
cecs,alguns es llençaven a terra,l´aigua baixada amb molta intensitat pels torrents,por i respecte."

Arribem al avituallament,els pares han preparat el tendall altre cop,els noto que tenen fred i van
molls de cames i peus.
Tots es llencen a menjar quelcom i beure cafè calent...
Jo parlo als pares ,de les noticies del sub24,el meu germà sense cobertura,etc...
La gent s´agrupa i es despedeixen,agraeixen l´esforç però van cap a Terrassa,
han vingut a disfrutar i avui no es el dia idoni...altres ens mirem,volem seguir!!!
el dia despunta i ja no plou amb intensitat, a passat el pitjor ho se,però no obligo a ningù.

3 si 3 som els que seguirem:
 "juli,toni i jo" ens despedim dels pares i ens veiem al AV3.
aquí comença l´aventura.la zona técnica,amb cordes,passos rocossos,etc.
serem molt prudents i anirem deborant els kms a poc a poc,ferem correccions del track original...

Primera baixada per la ruta M-m. fins la pujada que ens durà a les Castellasses, veig realment
 l´intensitat de la tormenta d´hores abans,el camí a desaparegut,menjat per el torrent d´aigua
que baixava,ara entenc el que em comentaven el sub24,això era fer "barranquisme".
arriben a la corda,atenció.un peu aquí i l´altre alla.

Estem dalt i podem disfrutar de les vistes i el tram que toca recórrer,baixadeta,pujadeta,
torrent,balma,foradada...

Seguim sota els rajos de sol intermitent, quin goig fa la muntanya,aigua per tot arreu,
això es "pura vida".

Foto del grup, tots pensem que mes d´un estara arrepentit al veure que el cel esta tranquil.

Arribem a la corda de seguretat...un,dos,tres i diagonal.ja hi som.

Un cop dalt avall,fins el AV3. Alla hi ha els pares...menjem adecuadament.Decideixò no
fer el tram que uneix el av3 al av4 segons el track,sino que l´unirem per la pista del Marquet,
i pujarem al Montcau directament...quina mà d´aigua que hi ha a la font i el torrent,
cascades desde el cim fins abaix "impressionant".

Ara toca baixar i donar tota la volta al Montcau, i les seves cascades !!!
trams de roca delicats per la pluja.

Pujem a la carena dels Emprius i avall cap a la casa de la Vall i Mura.Enrera queden la Mola i Montcau.

A Mura altre cop ens esperen els pares amb l´arsenal preparat,menjem una mica de tot,els hi parlo
de que ens veiem a dalt la "cansalada" alla menjarem el dinar (macarrons) i dicidirem si fer el tram fins Rellinars o no en funció de l´hora i els anims.

Així que enrera queda la civilització altre cop  a disfrutar.

Arribem al Puig de la Balma,la cascada sembla un "autorrentat

Seguim amunt!!següent punt balma del Puig Andreu,allâ el rocater esta francament molt técnic...
però el varem superar amb precaució...i un cop adalt baixar al torrent i amunt cap el Malpas,
Puigdore i el mirador sobre la casa de Matarrodona.

Fem la foto del moment i avall per tornar a pujar la "cansalada" on sabem que els macarrons
estan a taula.
Per sorpresa no hi son els pares?? hi ha el meu germà amb la canalla....això si els macarrons alla.
Amb calma comento que finalment no farem el bucle a Rellinars, no vull allargar el recorregut
innecesariament,així que retallarem pel Camí Ral fins trobar el track del ultra passat el Paller.
En unes 2-3 hores serem al següent avituallament a l´Obac.

"VAMOS"...Camí Ral sembla una autopista després de passar tots els trams técnics..
una mica mes complicat la baixada i franqueix amb unes vistes a la Roca Salvatge,Turo Roig.

Casa vella de l´Obac,pista cimentada,gent passejant,això significa civilització altre vegada.
Hi ha els pares preparats junt el meu germà i la canalla als bancs sota l´era.
Fem un pica-pica i torno a comentar que tampoc farem 2 trams,ja que estem fent ja el avituallament
aqui correctament...a part bufa el vent de Montserrat hi ha darrera hi ha pluja!!!
Vinga,que ja hi som 10 kms aprox i arribem al cotxe. Ja veiem al final de l´aventura.
Hi es aquí on un fa balanç del dia,li passen les imatges una a una...Però el vent bufa i bufa,i la pluja
s´acosta molt rápid,a 5 kms d´arribar comencen a caure gotes i la cosa va a mes,ja no ens fa por
entre sonriures pensem "acabarem com em començat, plovent"

Foto finisher del tres ultramolerus!!!

Gracies a tots, per venir i col.laborar amb el projecte solidari,em recollit aquest aliments
tant basics per a nosaltres però que moltes families els hi costa tant aconseguir...
el mateix als voluntaris de la CREU ROJA per venir a recollir-los a la 1:00 de la matinada.

Hi que seria això sense la familia? en aquest cas els vostres voluntaris que han intentat que
no falti de res,preparant el tendall sota la pluja,passant fred i son per oferir-vos un refugi.
llastima per la clomatologia, els pronostics eren de pluges intermitents i debils, i va caure
tota la tormenta en el pitjor moment "nit+cim" això ens fa pensar en si som imprudents
moltes vegades,hi gracies a la experiencia superem aquest pas i al calma optem per una
 retirada digna i sense incidents.
La muntanya seguira allâ,ja tindrem ocasió de tornar-hi tots plegats!!!

MOLTES GRACIES,DE TOT COR A TOTS.